tisdag 22 augusti 2017

Belle x 2

Nu blommar vidjehortensian 'Annabelle' på baksidan av huset. Hon är vacker så att det nästan gör ont, och när jag är inomhus står jag i köksfönstret och smygtittar på henne som värsta fönsterfluktaren, hihi! Jag måste ha FLER hortensior i min trädgård!


I trädgårdstidningar och hos flera trädgårdsbloggare har jag sett en rosa kusin till 'Annabelle' som verkligen skapar ha-begär; 'Invincibelle". Om man ska tro namnet är den säkert inte bara vacker, utan tålig också. Engelskans invincible betyder ju oövervinnerlig.

Bildkälla: Blomsterlandet

Kanske måste jag jaga rätt på ett eget exemplar redan till helgen. Kan man hitta en sådan på den stora trädgårdsfesten på Sofiero, tro? Fast man kanske borde ha en bra plan för var man ska gräva ner den först...

1 kommentar:

  1. Hoppas du har bättre tur än mig, att hitta en sånt exemplar. Letade igår igen, i "min" plantskola, men icke!

    Ha det så gott!
    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!