onsdag 23 augusti 2017

Framtida kuriosakabinett?

Jag drömmer om att någon gång få äga ett gammalt läkarskåp i plåt. Eller ett sådant där härligt glasskåp som brukar finnas i kemi-preppen på gamla läroverk. Vore inte det läckert i ett framtida badrum, så säg? Då skulle jag fylla det med en massa medicinsk kuriosa, som inte fyller någon som helst funktion, utan som bara är kul att titta på. För säkerhets skull har jag börjat samla grejer redan nu, så att jag är redo den dagen det perfekta skåpet dyker upp. Min samling består i nuläget av fyra saker: Två gamla medicinflaskor, ett antikt frenologihuvud i porslin...


... och som pricken över i en gammal reklamtavla från ett hörapparatföretag, fast just den ligger någonstans i bra-att-ha-högarna i källaren och kom inte med på bild. En mycket gedigen samling, eller hur? Nu är det bara själva kuriosakabinettet som fattas. Och det där framtida badrummet, haha!

1 kommentar:

  1. Hahaha, du är härlig! ! En vacker dag så kommer du säkert springa på det där skåpet!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!