lördag 23 september 2017

Lite lördagsshopping

Idag skulle maken åka in till stan och ekipera sig, och jag åkte med och "ekiperade" mig med en ny mobiltelefon, eftersom min fem år gamla smått antika modell började bli lite opålitlig. Jag passade även på att bunkra lite badskum och annat smått och gott som tagit slut i badrumsskåpet. En liten necessär i ekologisk bomull i vackert tyg från Berså var svår att motstå, så den slank med av bara farten. Små necessärer är för övrigt fiffig förvaring till mer än smink; jag har alltid minst en eller två i ryggsäcken för småplock, pennor, huvudvärkstabletter, mobilladdare och annat, som annars bara ligger och dräller. 


Jag tänkte att en reflex vore en bra investering, nu när höstmörkret börjar falla på. En Pippi Långstrump-reflex vill väl varenda människa ha på sin handväska, hihi!


Sushi-lunch hann vi också med, innan det var dags att styra kosan hemåt "Glesbygd" igen. Ikväll käkar vi pistagenötter, dricker läskeblask och tänder höstens första brasa. Och så ska jag slösurfa lite och spela "Wordfeud" på min nya mobil. En lagom ansträngande lördagkväll, med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Mysigt det låter med lite lördagsshopping! Skönt att du mår bättre! Kör hårt, i Wordfeud ;)
    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Bra tips, jag har såå mycket småjox som skramlar runt i väskan :)
    Låter som en skön kväll, hoppas din söndag går i samma takt!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!