onsdag 8 november 2017

Läsa i sängen

Jag sitter ofta i sängen och läser, såväl dagtid (om jag är ledig) och kvällstid. Läslampan där är så bra, och så är det ju så himla skönt att dra upp täcket över sig och bara kura en stund. Tidningar och böcker tenderar sen att hamna i en enda hög på golvet. Det ser ut som en kattlåda där ibland... Den gamla träbacken med inredningstidningar står alldeles i närheten, men jag orkar sällan masa mig ur sängen och stoppa ner tidningarna där. Tur att man har bilder på hur det kan se ut när det är välstädat. Man glömmer ju så lätt, hihi!


Jag har fortfarande fådda veckotidningar i en kasse, som bara ligger och väntar på att jag ska komma och bläddra i dem. För att inte tala om den olästa bokhögen på nattduksbordet. Det får bli tidig läggning ikväll, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!