torsdag 23 november 2017

LED-värmeljus

Levande ljus känns ju som ett måste så här års, men man kan ju inte låta dem stå och brinna hur som helst, om man inte vaktar dem hela tiden. Då är det ju ändå himla bra med fuskljus. I ljuslyktorna på både översta och understa hyllplanet i tallrikshyllan har jag stoppat ner batteridrivna LED-värmeljus från Clas Ohlson, som får stå och "brinna" hela kvällen. 


På nära håll ser ljusen rätt tramsiga ut, men i lyktor som inte är genomskinliga så funkar de faktiskt bra. Ljuset fladdrar riktigt verklighetstroget och avger ett varmt och ganska naturtroget sken. Jag ska nog bunkra fler sådana här nästa gång jag är i stan. 29,95 kronor för en tre-pack känns ju ändå som en rimlig peng och en billig livförsäkring. Fast i rummet jag befinner mig i tänder jag fortfarande riktiga ljus också.


P.S. Det är här på inga sätt ett sponsrat inlägg. Mina åsikter är som vanligt helt gratis! D.S. 

2 kommentarer:

  1. Hejsan från andra sidan pölen!
    Din dagliga blogg var ett kul, oväntat, inspirerande fynd i våras - och sedan dess tittar jag in på Solhäll varje dag. Fantastiskt att du har hållit igång bloggen sedan 2009! Och helt underbart vad du och Olof har gjort och omskapat på Solhäll. (Naturligtvis har jag kikat tillbaka i tiden, nyfiken som jag är...)

    Flyttade ifrån Sverige 1968 till "storstad" utmed östkusten i USA, och bor nu i "glesbygd" nära Blue Ridge Mountains söderut. Så din blogg ger härliga hälsningar från "det som var" - och roliga jämförelser mellan två glesbygder skilda av ett hav.:-)

    Nu har jag också börjat tänka på Advent, och fundera på vad som skall fram i år...
    Bisse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att veta att du "besöker" mig varje dag!
      En fin adventstid önskar jag dig.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!