måndag 22 januari 2018

Lattjolajbanlåda

Efter en storstädning i NO-preppen på sitt jobb räddade maken ett par unikaboxar med handtag från ett säkert öde på soptippen. Någon gång på 70-80-talet innehöll lådorna allt man behövde för att göra ett trevligt NO-experiment, men tiderna ändras ju som bekant och lådorna hade nog mest stått på en hylla och samlat damm de senaste decennierna. Ni kan ju gissa vem som snabbt tiggde till sig den gröna av de två!


Lådan är inte bara grön, den är också som gjord för förvaring av frö- och lökpåsar och annat smått man kan behöva hålla reda på. En lattjolajbanlåda för trädgårdsnördar, med andra ord. Klart man behöver en sådan!


Får man långtråkigt medan man väntar på våren kan man ju alltid göra instuderingsfrågorna och grupparbetsuppgifterna som sitter kvar i locket, hihi! Fast det där med NO var aldrig min starka sida i skolan, så jag får nog googla svaren...


För övrigt undrar jag om det är kört för de där tre påsarna med tulpanlök, som jag köpte på rea på rean i december. De hann aldrig komma i jorden innan det frös på, men jag tänkte att jag kanske kan pilla ner dem i en kruka och ställa i ladan så länge. Funkar det tro, eller är det försent? Man kan ju iallafall försöka.

4 kommentarer:

  1. Fin och perfekt för fröpåsarna!
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd! :) Och tulpanlökarna är det inga som helst problem med. Låt dem stå svalt och mörkt i 5-6 veckor så kommer de sen. De är så hårt drivna så det är inga som helst problem.
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära namne! Fint med rådgivning från en riktig expert! 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!