söndag 15 juli 2018

Inropat

Nog blir man lite carried away när man är på auktion. Det är ju så himla roligt! Vi kom också därifrån med bagageluckan full, haha! Här kommer ett litet bildsvep på vad vi köpte:

En stor gammal skäppa, som jag ska plantera något fint i. 


Fyra zinkhinkar (i två olika storlekar), som jag också ska plantera något fint i.


Ett spelbord och ett gammalt varuskåp. 


Det där lilla skåpet var ju dagens bästa. Det kommer från en gammal lanthandel och har uppenbarligen innehållit garn i olika färger, som varit till försäljning i affären. 


I lådorna finns bra små fack, som maken ska använda till alla sina spelmarkörer och tärningar. (Han konstruerar nämligen egna spel som hobby.)


Under bordsskivan på spelbordet finns det en backgammonspelplan med tillhörande spelpjäser. Coolast av allt är drinkhållarna som man kan fälla ut på sidorna, hihi!


På Instagram idag har jag redan sett flera inlägg från olika antikhandlare som också var på auktionen. Jag väntar bara på att det där fina gråa skåpet ska dyka upp i mitt flöde till tredubbla priset...

2 kommentarer:

  1. Men åh vilka fynd du gjorde! Jo det är lätt att ryckas med på auktion, bara man börjar buda så brukar det lossna, i alla fall för mig😚
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd. Det är så kul att fynda.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!