måndag 16 juli 2018

Riktig säng i stugan

Imorse vinkade vi av min faster och kusin från Dalarna, som har sovit tre nätter i tältsängar i vår lilla stuga. En timme efter att våra gäster hade åkt svängde DHL förbi med sängen vi beställde på nätet för ett par veckor sedan. Lite taskig tajming får man säga, haha! Det blev istället jag själv som fick inviga den med en liten tupplur efter lunch, och det var verkligen inte dumt kan jag säga. 


Vi valde en säng som bara är 70 cm bred, vilket är ett alldeles lagom mått om man även vill kunna använda sängen som soffa. (Och det vill vi.) Jag släpade ner lite kuddar och en filt för att testa känslan av ett mer stylat rum, men på sikt kommer de nog bli utbytta mot något annat. Här kommer vi alldeles säkert hänga mycket framöver, för stugan är nämligen det i särklass svalaste stället på hela Solhäll när termometern överstiger 30 grader och man helst bara vill krypa in i frysboxen och stänga locket. Idag är det en sådan dag. Kanske jag rentav får sova här i natt, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!