onsdag 26 oktober 2011

Storsele

Förra vintern jobbade jag i Älmhult en dag i veckan, så då hängde jag på "Det Stora Varuhuset" titt som tätt, men nu var det väldans länge sedan jag var där. Fast det börjar bli dags att bunkra kronljus och värmeljus inför vintern, så det får kanske bli en tur dit snart.

Dessutom är jag himla nyfiken på att kolla in Storsele rottingfåtölj, som har blivit rejält uppmärksammad på många bloggar i höst. Den ser onekligen riktigt läcker ut, och jag gillar faktiskt att den är svart.

(Bild från IKEA:s blogg Livet Hemma.)

Kanske det kan vara något för vår glasveranda? Med snygga kuddar tror jag den skulle kunna passa riktigt bra, om den inte är för stor och klumpig i verkligheten. Någon som har sett den "live" och kan berätta?

8 kommentarer:

  1. Jo, jag har både sett och provsuttit stolen och den är riktigt nätt och fin och dessutom skön. Det finns dyna att köpa till om man vill det, jag tror att den var naturfärgad? Den svarta stolen är så 2011 och snygg med den finns också i naturfärg om man vill ha det lite mer tidlöst. Hade jag haft plats skulle jag genast köpt två stycken... svarta och så två fårskinn på det. Hepp!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Ja, den är snygg! Sötte på två st liknande på loppis i våras, men var snål och köpte dem inte, ångrar mig så...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en häromveckan och är så nöjd! Den är verkligen precis lika fin som på bilden. Just nu står den mitt i ombyggnadsröran i vårt vardagsrum där den inte alls kommer till sin rätt, men så fort det blir klart här ska jag gosa in den i ett hörn med fårskinnsfäll och bo i den resten av vintern! Och sen blir den lika snygg ute på trädäcket till sommaren. Kan bara rekommendera! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Åh, jag kan berätta! Har just köpt den idag! Den var svår att få in i bilen, men ack så skön att sitta i!
    Jag lovar att visa bilder! Den är helt klart prisvärd! Såååå perfekt som fåtölj!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg rottingstol! Den blir nog perfekt på din glasveranda. Den är ju betydligt snyggare än hålet de grävde i din gräsmatta men som du säger tur att det är vid denna årstiden då det ändå är rätt skumt. Ljus, ja, där sa du det!

    SvaraRadera
  6. Snygg!
    Visst måste den kunna passa i glasverandan. Det tror jag i alla fall.

    Vi fyllde på ljuslagret för ett tag sedan och nu brinner här ljus varje kväll.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jaa, visst är den läcker?

    Skulle också vilja ha en sån, men har ingen plats för den. Tycker du ska slå till! Det gäller att vara snabb på såna guldkorn hos IKEA för hux flux försvinner de ur sortimentet...


    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  8. Åh vad snygg!!! Nästan så jag får lust att måla mina.. men nej, kanske ändå inte ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!