torsdag 23 oktober 2014

Äntligen kran!

Jag vet egentligen inte varför vi har väntat ett helt år, men idag kom äntligen badkarskranen på plats. Valet föll till slut på en Mora Classic, och den sitter ju som en smäck där mitt på väggen. De duktiga VVS:arna drog vattenledningarna från baksidan, där vi har städskrubben/panncentralen, så det blev inte en massa trista synliga rör på väggen. Tänk, nu kan jag tvätta håret utan att göra akrobatiska djupdykningar under vattenytan!


Pallen står naturligtvis inte så där mitt framför badkaret i vanliga fall, men det blev ju så himla trevligt på bild, hehe! I vanliga fall står den lite så där på sidan, som på bilden här nedanför, på lagom avstånd för förvaring av glasögon eller en kall öl. Lite tomt på väggarna kan man ju tycka, men man ska ju trots allt kunna duscha här utan att blöta ner en massa. Fast ett duschdraperi blir det nog inget; man får lära sig att sikta rätt, helt enkelt. 


Ett nytt element mellan fönstren har vi också fått, så nu är allt "byggeri" färdigt här nere i tvättstugan. Nu återstår bara lite slutpiff, men det tar vi (jag) som det kommer. Men inviga duschen, det tänker jag nog göra redan ikväll! 

13 kommentarer:

  1. Undrade vad det var för projekt som jobbades på när jag såg storaskåpbilen idag 😳 blev ju allatiders det!

    SvaraRadera
  2. Hur stämningsfullt och fint som helst. Skulle också vilja ha badkar om jag kunnat få det så mysigt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad det ser mysigt ut! Ni har verkligen sinne för det där med de rätta detaljerna. Roligt när man verkligen går in för något, som en viss stil till exempel.

    kram louise

    SvaraRadera
  4. Åh så otroligt mysigt och kranen var verkligen pricken över i!
    Ha en skön kväll och ta hand om dig...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Så snyggt. Jag är bara väldigt avis.

    SvaraRadera
  6. Så himla, himla fint!
    Kranen och dusch-handtaget är ju bara så rätt!

    Önskar Dej många njutbara spakvällar där i ditt fina barkar!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Vad tjusigt! Gillar det vetkligen!

    SvaraRadera
  8. Men åh....så fint det blev! Skönt att slippa slangen eller hur?
    Otroligt snyggt och fina bilder också!
    Tala om lyxxx!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Direkt ur en heminredningstidning! Ja, jag skulle nog också föredra att sikta rätt, för ett duschdraperi...näe det skulle förstöra intrycket. Verkligen snyggt!! En eloge till rördragarna också...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Det är ju så snyggt! och verkligen så mycket mer imponerande när ni faktiskt har utgått från något väldigt enkelt. Hur funkar golvet? Vi skulle behöva något i vår översvämningskällare som en gång, det blir så dammigt men jag hade inte ens velat lägga klinker där när det bubblar upp vatten ur hörnen vid skyfallen....

    SvaraRadera
  11. kanske en sån dyr ring hade vart snyggt? men det är så fint bara sådär enkelt och natur-likt.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!