torsdag 15 september 2011

Ingen linslus precis...

Följande drama i tre akter utspelade sig just i vår trädgård:

Fröken Grön (in från höger): - Nämen, en GRÖN skalbagge! Åhhh, så fiiiin!
Bärfis: - Bah, jag är ingen skalbagge, jag är en bärfis.
Fröken Grön (nu med kameran i högsta hugg): - Ja, du är ju grön iallafall. Sitt still så får jag fotografera dig med mitt nya fina macro!
Bärfis (springande ur bild): - Låt mig vara.


Fröken Grön: - Bara en liten stund...
Bärfis (fortfarande springande ur bild): - Låt mig vara!
Fröken Grön: - Bara EN bild, snälla söta...
Bärfis: - Låt mig vara!!


Fröken Grön (nu ännu ivrigare): - Titta vad snyggt, nu lägger jag ett hallon här framför dig!
Bärfis (fortfarande totalt ointresserad): - Låt mig vara, sa jag!!!
Fröken Grön: - Men tänk, vilken fantastiskt läcker bild det skulle kunna bli, om du bara poserade här en liten stund!
Bärfis (flyende ner i gräset): - Men för guds skull människa, låt mig vaaaara!!!!


Fröken Grön (besviket): - Hoho, bärfisen? Vart tog du vägen? Hohoooooo??? 
Bärfis: ................ (Tystnad).
Fröken Grön (vänder och går): Vi hade ju så trevligt...

THE END
(Not to be continued...)

18 kommentarer:

  1. Otacksamt kryp det där! :) Fina bilder! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ha, det är inte lätt med högfärdiga modeller!
    Får nog klaga hos agenturen! ;)

    Underbart vackra bilder på den lille fisen!

    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Det dramat hade jag velat se live!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det var ett roligt drama! :)

    Du är en fena på att använda ditt nya macro ser jag. Galet fina bilder på bärfisen...

    Tamara

    SvaraRadera
  5. Jaha du, det var ju en givande träff kan jag tänka mig. Jag menar, vad kan slå att prata med en bärfis sådär en torsdag?

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Intressanta konversationer som äger rum i trädgårdar måste jag säga. Din bärfis är ju störtläcker, så fint du fångat alla detaljer trots att han var så tradig...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Jag tänkte att fisen blev ihjälklämd av ett hallon... men han tröttnade bara på dig;)

    Ha det fint fröken Grön!

    SvaraRadera
  8. Färgglada läckra bilder... och en rafflande historia ;-)

    SvaraRadera
  9. Påstridig forograf...men med lyckat resultat. Sur bärfis dock, men det är smällar man få ta i sitt konstnärsskap ;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  10. Hihi, jag hann se många roliga bilder för mig under det dramat :)!! Skulle nog varit kul att fota er båda i det läget :)

    Ha det grönt, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  11. Hahaha...precis så är det ju!! Modellerna är inte alltid så samarbetsvillig...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hahaha, men du fick ju fina bilder, även om topmodellen försökte fly! Kanske var gaget fel, jag menar kanske tyckte fisen mer om blåbär ;)
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  13. Den är verkligen vackert grön! Tänk, vad man kan få se bara man tittar lite noggrannare!
    Otroligt vacker och så flink du var med kameran som lyckades få så fina bilder!
    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Fantastiska bilder! Vad duktig du är!! Den sista var fenomenal, den måste du tävla med.

    Ha en trevlig helg!!

    KRAM

    SvaraRadera
  15. Wow vilka bilder du fått till. magiska färger! kram Johanna

    SvaraRadera
  16. Hahahahaha Tack så mycket för att jag fick bli så glad :)) Vilken spänning. Vilken dramatik. Hur skulle det gå. Hur skulle det bli. Fisen stack. Helt underbara kort du tagit. Mycket snyggt och proffsigt tycker jag!! Jag älskar såna bilder :) Jag vill också ha macro. Önskar dig en riktigt härlig helg och ta mera snygga bilder! ;)
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga närbilder du tagit!! Svårflörtad bärfis det där. : )

    Ha en skön lördag.
    Kram Kia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!