torsdag 8 maj 2014

Äntligen dator!

Äntligen har min krånglande dator kommit hem! Med nytt batteri och lagad touch-pad håller jag tummarna för att den ska vara mer samarbetsvillig nu. (Min plånbok håller också tummarna...) Galet att man kan känna saknad efter materiella ting, men att använda någon annans dator känns lite som att rota i någon annans handväska. Man hittar ingenting och det känns som om man inte riktigt har där att göra. Jag firar hemkomsten med att rota fram en gammal bild ur fotobiblioteket, som tack och lov förblivit intakt.


Nu står regnet som spön i backen, och årets första åska försöker överrösta bilbingo-utroparen nere på idrottsplatsen strax här bakom. En härlig torsdagkväll i "Glesbygd"! 

4 kommentarer:

  1. Ja visst känns det skönt med fri vattning och bilbingot denna kväll 👌

    SvaraRadera
  2. Skönt med sin egna dator, jag vet exakt hur det känns! Fin bild idag och bilden med kossan igår gillade jag skarpt älskar emaljerade ting!

    SvaraRadera
  3. Visst är det märkligt vad man blivit beroende av en egen dator!
    Här regnar det för tredje dagen i rad, så vattningen är sannerligen generös.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. En dator måste man ha. Har man inte det blir man lätt alldeles prillig i beroende-nerven.
    Här regnar det, men jag hann i alla fall klippa gräset mellan skruarna. Nån åska har jag inte hört. Fast å andra sidan är jag lite halvdöv... Det kanske mullrar som tusan. :-)

    Ha en riktigt skön helg därborta i Glesbygd.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!