lördag 20 juni 2015

Midsommardagshäng

Det blev en härlig midsommarafton här på Solhäll. Vädret gjorde att vi fick stanna inomhus större delen av dagen och kvällen, men 13 vuxna och 4 barn fördelade på 76 kvm visade sig vara en ekvation som gick ihop riktigt bra. Vi har ju gjort det förr, och våra vänner är extremt avslappnade och lätta att ha som gäster; folk kommer och bara är. En massa god mat blev det också. Dagens höjdare var jag tvungen att föreviga på bild: En dulce-de-leche-tårta bakad av M, som är vänkretsens oomtvistat duktigaste hobbykonditor. Så mumsigt!


Midsommardagen har varit stillsam. Våra övernattande gäster tog det lugnt på förmiddagen och de som fanns kvar till lunch fick hjälpa till att äta upp alla goda rester. (Fast den sista undangömda tårtbiten åt jag minsann själv, hihi!) Solen tittade fram en stund och väninnan A och jag kunde sitta på bänken vid snäckdammen och bara njuta ett tag i riktigt behagliga temperaturer. I bakgrunden kunde vi höra hur åskan mullrade i öster.


På eftermiddagen unnade jag mig en middagslur för första gången på jag vet inte hur länge. När jag vaknade vräkte regnet ner och blixtarna dundrade alldeles utanför stugknutarna. Då är det makalöst gott att sitta på glasverandan och bara njuta av skådespelet!


Nu är det garanterat vattnat och klart i trädgården för ett par dagar framöver. Det tackar vi vädergudarna för! Ikväll laddar vi för ödesmatch i fotbolls-VM. Det är nu eller aldrig, tjejer! Heja, heja! Och tack alla kära vänner för ännu en fin midsommarhelg tillsammans. Vi är så glada över att ni vill komma hit!

4 kommentarer:

  1. Den där kakan hade gärna fått flytta hem till mig! Den ser mumsig ut! Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Låter som om du hade en härlig midsommar. Så skönt! Här blev det matjessill och färskpotatis och stora skålar med jordgubbar, så vi är också nöjda. :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Härligt med midsommar även om det blir en del regnskurar... Vi hade mera tur med vädret i dag då vi hade vamrt och soligt på eftermiddagen.

    Önskar er en fortsatt skön midsommarhelg!
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Tack själv! Hur kunde jag missa att min kaka hamnat i bloggen med fantastiskt beröm dessutom?! Det är alltid roligt att vara hos er, lättsamt och trevligt! Vi ses snart igen.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!