måndag 17 augusti 2015

Fjäriln vingad

Syrénbuddlejorna i rabatterna längs framsidan av huset lockar verkligen till sig fjärilar i mängd! Det är rena rama skådespelet att stå i fönstret och titta ut på dem.


Vackrast av dem alla är nog ändå påfågelögat. Jag minns att jag fick en konserverad sådan i en burk när jag var liten, som jag sedan vårdade ömt tills den vittrade sönder. Fast jag föredrar dem levande utanför fönstret, får jag nog säga.


Fjäriln vingad syns på Solhäll... 


Somrigare än så här blir det nog ändå inte. Getingsticket jag fick i tummen när jag klippte ner överblommade nävor igår är väl i och för sig också ganska somrigt, men absolut inte lika angenämt...

1 kommentar:

  1. Kan faktiskt inte minnas när jag såg ett påfågelöga sist, tycker öht att jag ser få fjärilar men jag kanske inte har så många såna blommor. Syrenbuddlejan är jättefin!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!