torsdag 20 augusti 2015

Före och efter i köksträdgården

Nog är det kul att man har före-bilder på sina hemmaprojekt att titta tillbaka på. När jag går och myser i min fina köksträdgård om kvällarna nu i augusti, så tänker jag inte riktigt på hur det såg ut bara för några månader sedan. Tur att datorns fotobibliotek hjälper minnet på traven, för så här såg det ju faktiskt ut i mitten av april:


Och så här ser det ut idag, ganska exakt på dagen fyra månader senare:


Platsen där jag drömde om att det skulle stå ett växthus såg ut så här i april:


Och så här ser samma vinkel ut nu, när drömmen är besannad:


I juni började jag gräva bort gräsmattan där växthuset skulle stå. Från "baksidan" såg platsen ut så här:


Och så här ser utsikten ut från samma plats idag: (Ignorera den utstickande markduken...)


I början av juli hade tomaterna börjat växa i sin pallkrage, men det fanns fortfarande gräsmatta kvar i köksträdgården och kastanjestaketet hade inte kommit på plats än.


Om jag ställer mig bredvid samma pallkrage idag, så ser det ut så här:


Ja, nu förstår jag ju ännu mer varför jag går i min köksträdgård och myser, hihi! Det är onekligen åtskilliga timmars arbete mellan före- och efter-bilderna. Fast jag tycker nog att det var väl investerade semesterdagar som gick åt!

3 kommentarer:

  1. Verkligen fint ni har gjort!Tack för mycket tips och inspiration,hälsningar Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket jobb, men ååååh, så fint det blev! Vilken lycka med växthuset!
    Njutarbilder!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. WoW! Det har blivit superfint!! =)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!