torsdag 14 juni 2018

Det där med jordgubbsodling

Genom åren med egen köksträdgård har det där med jordgubbsodling inte funkat så bra som man skulle kunna önska. Förra sommaren grävde jag helt sonika upp jordgubbslandet, köpte nya plantor och stoppade ner dem i en pallkrage istället. Och nu! Nu kan vi njuta av ljuvligt solmogna jordgubbar varje dag! Förvisso inte alltid så stora, men med fantastisk smak.


Det finns inte mycket som slår det där med jordgubbar ändå. Jag skulle kunna leva på bara det så här års. Och jag hoppas att lyckan har vänt nu, när det gäller det där med egen jordgubbsodling.

1 kommentar:

  1. Jag odlar också i pallkrage, funkar hur bra som helst! Men tyvärr gillar skatorna jordgubbar också...måste skaffa nät snarast!
    Ha en skön fredag nu :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!