söndag 17 mars 2019

Söndagsstädning

Idag har vi bökat, stökat, sorterat högar och städat mest hela dagen. Det behövdes verkligen, kan jag säga. Det kändes som om hela huset var invaderat av dammråttor, huuu... Vilken fröjd, när allt var klart och jag fick lyfta in vasen med helgens tulpaner från glasverandan. Det är inte mycket som slår lukten av såpskurade trägolv och nyvädrade rum. Hade den doften funnits som parfym, så hade jag köpt den direkt. 


Veckans bukett består av 20 marsipanros-rosa tulpaner från matbutiken, uppiffade med några kvistar poppel som skiftar i vinrött. Kombinationen rosa och vinrött är alltid en höjdare, tycker jag. 


Sen var vi så dammiga och lortiga själva, att vi fick gå och basta bort lite smuts för att bli rena igen. Nu är det bara rena lakan i sängen som fattas, och sen är söndagslyckan total. Jag ska gå ner i tvättstugan och hämta dem i tumlaren nu, och sen går jag nog och lägger mig direkt, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!