onsdag 24 mars 2021

Ytterligare vårtecken

Nu har tiden på året börjat, då jag inte kan åka och handla utan att komma hem med blommor av något slag. I skrivande stund står det ett helt gäng penséer nere i växthuset och väntar på plantering. Jag brukar ursäkta mig med att blommor ändå är en bra mycket hälsosammare last att lägga pengarna på än mycket annat, hehe!


Ytterligare ett tecken på att våren verkligen är här fick jag ikväll, när sophämtarna skickade en SMS-påminnelse om att det är dags för årets första tömning av trädgårdstunnan imorgon bitti. Så bra, för den har mer eller mindre varit proppfull sedan i november. För en stund sedan rullade jag ut den till grindhålet iförd badskor på fötterna. Är det vår så är det.


Till helgen är det ju dessutom dags att ställa om klockorna till sommartid. Och man borde nog ringa och boka en tid för däckbyte inom det närmaste. Nu närmar det sig ljuvliga tider, hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!