onsdag 2 mars 2022

Längtan efter penséer

Idag hade jag ärende förbi en blomnsterbutik i Osby, där de hade jättefina penséeer i lådor utanför på trottoaren. Penséer längtar man ju verkligen efter nu, men jag lade faktiskt band på mig och köpte inte en endaste liten planta. Det är helt enkelt fortfarande för kallt i min del av Skåne. Vi har rejält med minusgrader under både kvällar, nätter och morgnar, så jag håller mig till tåls ett tag till. Tur att man har bilder från förra våren att titta på. 

Jag kikade just när bilden här ovanför togs, och blev lite förvånad över svaret: 14 mars 2021. Det är ju faktiskt bara tolv dagar kvar till 14 mars, så kanske finns det hopp om penséer snart ändå. Jag håller tummarna allt jag kan. 

2 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på alla vita och fyllda narcisser som jag satte i höstas! Rådjuren käkar upp allt så bara "rådjurssäkra" växter får flytta hem nu. Penseer var som ett smörgåsbord för de där förbenade djuren så de får jag titta på hos andra men de är fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov har jag bara sett rådjur i trädgården en enda gång på 14 år.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!