lördag 31 december 2022

Att avsluta 2022

2022 känns i mångt och mycket som ett år jag inte kommer att sakna. Krig och elände. Energikris. Ett hårt politiskt klimat. Allmänt bistra tider. På ett personligt plan har jag egentligen inte så mycket att klaga på, men det känns ändå som om det har varit ett riktigt mellanår. Kanske har startsträckan tillbaka till ett normalt liv efter pandemiåren varit längre och trögare än man förutsåg. Jag avslutar iallafall året på bästa tänkbara sätt: Genom att köpa mig en riktigt stor och ljuvlig bukett från byns finaste lilla blomsteraffär. Vita tulpaner och rosa orkidé. En riktigt krispig bukett med inbyggd längtan efter vår. Och som vanligt blir ett av mina nyårslöften att unna mig denna vardagslyx ända fram tills min egen trädgård levererar glädje. 

Ett annat fint sätt att avsluta året är den traditionsenliga nyårsmiddagen med goda vänner, som vi ska avnjuta ikväll. Det ska bli kul att få pynta upp sig lite grann, efter en hel drös mellandagar i pyjamas och mysbrallor. Fast nuförtiden blir det ändå väldigt sansade tillställningar. Mitt nyårsbubbel är köpt på läskhyllan i mataffären. För mig funkar det alldeles utmärkt. Men allra mest ser jag fram emot de sega ostbågarna som man får äta på nyårsdagen, hihi!


Det ska bli spännande att få lära känna 2023. Hoppas det blir ett bra år för oss alla. På återseende då, och tusen tack för att ni hänger med här på bloggen. Det känns fint att veta att ni kikar förbi här en stund då och då i livets villervalla. Ett gott slut och ett gott nytt år önskar jag er allihop! 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!