söndag 27 september 2009

Tomtar på loftet redan!

Varje jul sätter jag en ära (och ett stort nöje) i att hinna tillverka egna julkort. Och varje år svär jag framemot Lucia över att jag inte börjat med tillverkningen mycket tidigare... Det brukar sluta med att hälften av julkorten jag och sambon skickar är köpta.

Härom dagen slank jag in på Panduro Hobby, mest för att kolla läget. Deras julpapperskollektion hade redan kommit in, och jag kunde naturligtvis inte låta bli att frossa bland alla de fina sakerna.

En stund senare gick jag nöjd ut ur affären med en hel kasse papper och fina band, fast besluten att starta en ny tradition: Att påbörja julkorten redan nu i september, så att jag hinner göra tillräckligt många innan det är dags att skicka dem.

Förhandstitt på årets Fröken Grön-designade julkort:

Materiallista:
  • Tomteröd cardstock (som är lite tjockare kartong att ha som grund för kortet).
  • Brun cardstock att stansa ut pepparkaksgubbar i.
  • QuicKutz-die (små metallplåtar, som man stoppar in i en speciell tång, för att kunna trycka ut figurer i papper) med pepparkaksgubbar och gummor.
  • Mönstrat papper Forever Folklore - Christmas Wishes (Panduro).
  • Mönstrat papper Vintage Christmas - Yuletide (Panduro).
  • Rött naturpapper (Panduro), gjort av elefantspillning!
  • Glitterlim Stickles - Cinnamon.
  • Tunna, bruna sidenband.
Jag har redan pysslat ihop tre kort, men hur de ser ut avslöjar jag inte här! Iallafall inte än. (Har du tur kanske det dyker upp ett i din brevlåda i december!)

Merry September, allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!