tisdag 1 september 2009

Trädgårdsdagbok

Tänkte att jag skulle vilja dokumentera vad som händer i vår trädgård. Jag har alltid gillat att skriva för hand i diverse dagböcker/anteckningsböcker, så jag vet inte om det här påfundet egentligen har så mycket med mitt nya trädgårdsintresse att göra. Men om jag blir duktig på att använda dagboken tror jag iallafall att jag kommer ha glädje av den.

Igår hittade jag en enkel, men ganska trevlig, trädgårdsdagbok på Akademibokhandeln. Den heter just "Min trädgårdsdagbok" och kommer från ICA-förlaget, tänk så präktigt!

Med hjälp av inläggen i denna blogg har jag försökt komma ihåg vad vi planterat under sommaren och sedan skriva ner det. För maj månad ser det t.ex. ut så här:


Datumen stämmer nog egentligen inte så exakt, jag har "höftat" lite utifrån de datum som blogginläggen är daterade.

Just den här dagboksvarianten har en särdeles tråkig framsida, men det kan man ju alltid åtgärda med lite klipp och klistra. Det får nog bli ett projekt för en regnig helg i höst!

Invändigt är den trevligare, det finns gott om plats att skriva några år framöver. Och förhoppningsvis kommer det bli lite att skriva om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!