söndag 29 november 2009

1:a advent

I helgen blev det lite adventspyntande på Solhäll. Det regnade ute mest hela tiden, så den rätta vinterstämningen var svår att hitta, iallafall fram till mörkrets inbrott.

Årets adventsljustake blev så här:


Den fina zinkbrickan hittade jag på en liten inredningsbutik i Malmö som heter Fideli & Konungen, och plåtsiffrorna kommer (som tidigare rapporterats) från Vellingeblomman. De var egentligen hängda i små tunna, röda bomullssnören, men jag bytte ut dem mot hampsnöre.

Imorse hann vi tända det första ljuset en kort stund, innan det var dags för hemfärd till "Storstad" och härlig söndagsbrunch hos goda vänner. (Tack familjen W! Vi är mätta för resten av dagen!)

Nu har jag nyss varit uppe på vinden och rotat här hemma i stan, - lite pynt och mys vill man allt ha här också!

1 kommentar:

  1. Själv har jag i dag gått runt i solen på Skarpö....
    Känns helt overkligt att det är första advent och jag promenerade runt i bara tröja!
    Var inte så juligt precis=))

    Men det var däremot din adventsstake!
    Och snyggt med snörena.

    Nu hoppas jag på snö så julstämningen infinner sig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!