söndag 1 november 2009

Långhelg i Glesbygd

Sambon har lattjat runt på spelkonvent i Borås i tre dagar. För mig blev det långhelg på Solhäll under temat "Lugn och Ro", torsdag till söndag.

Unnade mig lite fina snittblommor från blomsterhandeln nere på byn. (Jag tror aldrig jag har köpt en bukett som inte redan varit färdigsammansatt till mig själv förut. Det gav mersmak!) Det blev verkligen en höstfin skapelse, med en del blommor som var nya för mig.

Hittade en "oasis" i glas med färdiggjorda hål på en loppis i sommar, och den kom till användning nu. Jag klippte ner skaften på snittblommorna ganska korta, lade "oasisen" på bottnen av ett brunt höganäskrus och stoppade ner buketten. Det blev jättefint!

Även om jag uppskattar vår fina svenska tradition med stillhet och levande ljus under allhelgonahelgen, så uppskattar jag samtidigt den irländsk-amerikanska traditionen med utkarvade pumpor på trappen.

Årets Jack-o-lantern blev så här:

Med massvis med värmeljus och lyktan tänd blev huset väldigt stämningsfullt! Man ville nästan stå ute på gården i kylan hela kvällen, bara för att kunna skåda hela härligheten, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!