Ooops, idag fick jag ett mail från inrednings-sajten Bluebox.se. Jag skickade visst in en slogan i en tävling tidigare i höstas, och även om jag inte vann förstapris (som var en fin weekendbag från Oilily), så använder de nu min töntiga julslogan på förstasidan! (Klicka på länken om ni blir nyfikna...)
Hmmm... Kvaliteten på min poesi får mig att undra hur många (läs: få) som egentligen skickade in några bidrag... Hursomhelst, som tack för "lånet" fick jag ett presentkort på ett par hundralappar att shoppa för. Man tackar och bockar!
Det där med slogantävlingar har varit något vi ofta sysselsatt oss med i min familj genom åren. Det är besynnerligt, men det har hänt mer än en gång att jag/vi faktisk lyckas vinna någonting! En gång på 80-talet vann vi ett presentkort på 3000 kr på Vingresor (som vi använde till en Kreta-resa), och för 10 år sen vann jag 5000 kr i en knäckebrödstävling, att shoppa grejer för på Intersport. Däremellan damp det ner en blå frottéhandduk från o.b. Fleur.
Ett hett tips, med andra ord: - Ta med alla slogantävlingsbroschyrer ni kan hitta i mataffärerna, skit i julklappsrimmen och skriv reklamslogans i jul istället! (Efter några muggar glögg kan det bli en riktigt kreativ lek, hehe!)
GRATTIS! Så farligt var det väl inte? jag tycker nog det var ganska fyndigt. Själv är jag hopplöst dålig på slogans och slänger dessa formulär direkt. Dock vet jag att någon i min familj på 80-talet såg till att katten vann mat eller fin matskål, men följande sloganm: "Maja slog tassen i bordet och sa "Friskies ska det va!" :D /marita
SvaraRadera