fredag 1 januari 2010

Nytt decennium

Gott Nytt 2010, kära läsare!

Nytt år, nytt decennium. Det känns alltid speciellt att vakna på nyårsdagen och liksom ha ett helt vitt ark framför sig. Vad ska det fyllas med, under året som kommer?

Nyårsafton firades av tradition med knytis-buffé i goda vänners lag, hemma hos oss i lägenheten i stan. Många läckerheter bullades det upp, bl.a. fläskfilé, kallrökt lax. grillad halloumi och inte minst den här godingen:


Det känns alltid lika festligt att få duka upp med finporslinet, som man annars är så dålig på att använda. Mina favoriter är "Clown"-glasen från Orrefors, som är barnsliga men läckra på samma gång:


När det gäller diskning av dyra glas har jag två principer:

1. Diska ALDRIG dyra glas under nyårsnatten!
Oavsett hur nykter och klartänkt du känner dig, så är du förmodligen inte det.

2. Låt aldrig sambon diska dyrgriparna!
Vi är klumpiga av naturen, båda två, men det är bättre att vara arg på sig själv än att bli arg på någon annan, om/när olyckan är framme. (Samma princip gäller för övrigt målning av röda fönsterkarmar mot vit, putsad vägg...)

I eftermiddag drar vi till Solhäll och barrikaderar oss ett par dagar. Nu när allt helgfirande är över kan man börja sin ledighet på riktigt!

1 kommentar:

  1. Hihi... jag ska komma ihåg de principerna..!
    Gott nytt år önskar jag dig!!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!