torsdag 1 april 2010

Mera målarfärg!

Lukten av målarfärg igår triggade ett vilande "missbruk" hos mig: Nu vill jag MÅLA, MÅLA, MÅLA!

Den lokala välgörenhetsloppisen försåg mig idag med en vanlig tråkig fanérbyrå för 95 kronor. Ful, men praktisk, då den ska stå inne i Solhälls enda garderob/klädkammare och hjälpa oss med klädförvaring.

Men bara för att den inte ska synas så mycket, så behöver den inte vara ful! Fram med Antikgrå-burken från Alcro och en roller, och den fick ny färg på nolltid!


Den hade fula träknoppar som handtag, men dem har jag skruvat bort. Tänkte att jag ska spana lite på de fina porslinsknopparna som finns på Indiska, när jag kommer tillbaka till stan.

En gammal träbricka fick sig också en släng med penseln, - den här gången en grön nyans som också kommer från Alcro och heter Ärtskida. (Inte så khakigrön som den ser ut på bilden, men kvällsljuset förvränger saker och ting...)

Mina gamla schabloner från Panduro kom till användning igen, jag bara "duttade" i lite vit hobbyfärg med en makeup-svamp som jag hittade i badrumsskåpet.


Ungefär som "Tillhör Landstinget", hehe!

Hmmm, vad ska jag måla nu?

3 kommentarer:

  1. Allt blir så mycket finare med ny målafärg. Vitrinskåpet blev verkligen jätte snyggt!

    Och här hos oss blir det målning hela helgen, både väggar och tak ska få sig lite ny färg.

    SvaraRadera
  2. Här var vi på härlig måla humör...
    det är så kul..
    Önskar dig en härlig påsk med en massa gott och mys tillsammans med vänner och familj.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Hej du, önskar dig och gubben din en Glad Påsk, i môra får vi ut och kasta påskbrev. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!