måndag 16 augusti 2010

Lyxhustru

Flyttar man till nordöstra Skåne men har sitt jobb kvar allra längst nere i sydväst, så funkar det inte så bra att pendla. Därför är jag, med start idag, tjänstledig ett tag framöver.

Tanken är naturligtvis att jag ska börja se mig omkring efter ett jobb på lite närmre avstånd. Men idag unnar jag mig att bara vara "lyxhustru", - gå hemma och skrota, sitta vid datorn och läsa bloggar, dricka mycket kaffe, måla om ett loppisfynd, bara vara...

Jag känner mig lite som en skolkare...
Men åhh, vad det känns bra!

4 kommentarer:

  1. Hm, skolkning?!! Undrar vad Jan Björklund säger om det...

    Själv säger jag bara grattis till ledigheten! Det kan dock bli lite trist i längden så jag hoppas du hittar något nytt under hösten. Du kan ju alltid anmäla dig som springvikarie hos kommunen.

    SvaraRadera
  2. Så nästa program om lyxfruar kommer alltså att handla om dig=))
    Skånefruarna(skrattar förtjust åt min dåliga humor)

    Vad skönt det låter!
    Att bara ta det som det kommer.
    Njut på!

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag gott du kan unna dig - njut!!
    Kändes lite konstigt dock att vara tillbaka, men om några dagar är det som vanligt igen...

    Lyxa du på nu
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det låter härligt!! En tid i alla fall... Själv har jag varit sjukskriven och hemma så länge nu att jag bara lääängtar till att börja jobba på måndag!:) Men att leva lyxhustruliv ett tag tycker jag låter toppen, glöm inte pralinerna!!!!
    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!