lördag 21 maj 2011

Rent hus!

Igår städade jag mer eller mindre hela dagen. Inte för att jag är den mest tidseffektiva människan när det kommer till husliga sysslor som inte roar mig, men det var onekligen rejält dammigt och smutsigt i hela huset. Känslan som infinner sig när man är klar är ändå ganska obetalbar. Finns det något härligare än lukten av nysåpade trägolv? För att inte tala om rena lakan i sängen!

Med möblerna tillbaka konstaterar jag att spisen verkligen hör hemma i gröna rummet; hade man inte vetat bättre kunde man ha trott att den alltid hade stått här! Gungstolen är förpassad ut i ladan tills vidare (ingen lättplacerad möbel) och några tavlor har fått andra platser, men annars gick allt att få in på sina gamla platser. Och tänka sig, jag har lyssnat på experterna och stillat min otålighet: - Målningen får vänta ett tag till!


Idag har vi toppenväder och det har blivit trädgårdshäng för hela slanten. Det blir nog en liten kryddrabatt längs laduväggen iallafall. Vilken tur att jag har ett nytt projekt, så att jag får åka till plantskolan imorgon!

Ha en skön lördagkväll, där ute i stugorna!

15 kommentarer:

  1. Tack detsamma! :) Du har helt rätt, man skulle inte kunna tro att den nyss kommit dit. Det ser ut som att den alltid stått där i hörnet :)

    SvaraRadera
  2. Jajamen, det ska jag ha.
    Så fint ni har fått det, där kommer ni att ha det gött!

    Kramen /Tina

    SvaraRadera
  3. Spisen är så fin!! Oj så skönt ni ska ha det i framtiden!:)

    Ja Skåne ÄR verkligen vackert! Råå hade jag aldig varit i tidigare, sååå fint!!

    Kram du sköna skåning!:)

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt med spisen. Det brukar vara klokt att lyssna på experterna så du gör nog rätt i att vänta med målningen om de tär så rådet lyder.

    Jag har några småprojekt men jag har inte riktigt växter för att genomföra dem. Har inte råd att köpa heller just nu så jag får se hur jag löser det.

    Jag har i alla fall fixat lite fint på altanen idag och det är ju bättre än inget.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. så fint du har det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Trädgårdshäng är som en guldkant på tillvaron :-)

    SvaraRadera
  7. Såå fin spisen är !! Ser verkligen ut som den hör hemma i huset ! Lycka till med trädgårdshänget , själv ska jag till jobbet :(
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  8. Gungstolar är fina men faktiskt knepiga att placera. Våran står sedan några år tillbaka nere i källaren. Den tog alldeles för mycket plats.
    Önskar dig en fortsatt trevlig söndageftermiddag!

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt, såååå avis jag är... ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Hej på dig!
    Jag behöver lite hjälp...får besked om att jag nått min bildkvot. Minns vagt om att du hade en diskussion här inne om det i vintras?! Hur gjorde du? Vet du något bra råd på detta?

    kram Tina

    SvaraRadera
  11. Men så fort det där gick då!
    Det kommer bli så skönt att sitta där när det blir kallt ute. Men idag har det varit en toppendag!

    Ha en bra start på veckan.Marie

    SvaraRadera
  12. Fina Anna-Karin!
    Tack för hjälpen, jag mindes som sagt att du kunde lösa gåtan. Jag har köpt loss bilderna och hoppas att det funkar snart igen..Vet du hur man förminskar bilderna innan man lägger in dem. Norrfrids Eija sa att det bör man. Jag vet inte ens om jag gör det?! Helt förvirrad är vad jag är ibland..

    kram igen!

    SvaraRadera
  13. Meeen vad fiiint! Den är fantastisk verkligen. När jag blir stor ska jag också ha en sådan kamin.

    SvaraRadera
  14. Wow vad fint det blev! Superbra blev det.

    Kram Kia /Melixa Design

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!