onsdag 19 oktober 2011

När årstider möts

Tittar man sig omkring i trädgården är det väldigt uppenbart att det är höst på riktigt nu. Fast fröken Astrid L. har nog inte tittat sig omkring något vidare, för hon blommar fortfarande som om det vore högsommar och det kommer nya knoppar hela tiden. Heja Astrid, that's the spirit!


Tankarna på trädgård är nu nästan helt och hållet bortkopplade ur min skalle. Nog finns det några småsysslor kvar att göra innan vintern, som att sätta vitlöken, ta in fågelbadet och att samla ihop lite krassefrön för torkning, men mentalt sett har jag redan tagit farväl och sagt tack för allt det fina som varit under den här säsongen. - Vemodigt, men precis som det ska vara om hösten.

Nu vill jag helst bara ligga under en filt och drömma om våren!

10 kommentarer:

  1. Nej, först tar vi julen! ;) och sedan drömmer vi om våren, eller?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer inte om våren ännu. Myser inne, njuter av höstens lugnare tempo (ska vara lugnare tempo men ibland undrar jag!), planerar senare för julen, njuter av den och därefter börjar jag planera och tänka på våren.

    Så gör jag!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja du, inte blir man direkt sugen på trädgårdspyssel med tanke på de hårda vindar och det regnrusk som varit idag :(

    Men det är en perfekt kväll för "filtläge" minsann! Innan jag somnar (och kanske drömmer om våren) tänker jag gotta mig med lite micropopcorn och Jo Nesbøs "Rödhake". Den har börjat lovande!


    Tamara

    SvaraRadera
  4. Håller med till 100%! Och vitlöken har jag redan satt :)
    Men jag hoppas få lite inspiration till jul, vill satsa mer i år på julbelysning, byxbum-kransar och annat juligt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var en seg liten rackare! ;)

    SvaraRadera
  6. Härligt möte kan man säga!

    Igår kom nya bokpaketet, filtarna är framtagna.
    Jag är laddad inför soffmys med andra ord.
    Den här tiden gillar jag!

    SvaraRadera
  7. Skulle gärna ha en skön och varm höst ett par veckor till...har inte hunnit med trädgården alls som jag velat! Den ser förskräcklig ut.
    Vacker bild!! Inte underligt att rosen heter Astrid, hon var ju också en riktig kämpe...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är det lite vemodigt. Jag bar in alla utemöbler igår och tackade för den här säsongen -den här sommaren gick lite för fort tycker jag. Men visst gillar jag hösten och vintern också, fast jag längtar faktiskt också efter våren redan :-).

    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  9. Men innan det blir vår, får man väl planera lite inför vintern och bestyr att pyssla med inne...
    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!