måndag 19 december 2011

Pyntat i köket

När man har ett kök som går i 50-talsgrönt så är det inte alltid så lätt att pynta till jul. Tomteröda inslag fungerar inte hur som helst, men man vill ju ändå få till den rätta julkänslan. Jag har kommit på att det blir bäst om man väljer att satsa på vitt med inslag av mönster i lite dovare röda toner, som duken på bordet och kudden i soffan. EN knallröd ljusstake kunde jag dock inte låta bli att ställa dit!


Det blev alltså en juligare kudde i kökssoffan till slut. Jag köpte den på Hemtex för ett par veckor sedan och tänkte att den nog även går att använda i trädgårdsstolen i sommar, eftersom den trots allt är ganska neutral.


Istället för väggbonad hängde jag (liksom förra året) upp ett rött snöre mellan hyllkonsolerna, där jag fäste små buxbomkvistar och några små hjärtformade julgransdekorationer. Det är rätt fint, tycker jag!

16 kommentarer:

  1. Det är ju hur fint som helst! Precis lagom mycket rött till det gröna tycker jag.

    Så snyggt så!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev!! Jag älkar verkligen ert kök! Och "träffar" rätt ton, det kan du också! Såååå fint, det är!
    Kram
    Ute

    SvaraRadera
  3. Ojoj, så mycket fint!! Fin gran och fin soffa! Det lilla röda snöret är bara så sött =)
    Ha det fortsatt fint, kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så fint! Hoppas ni får en riktigt skön juletid i ert mysiga hem!

    SvaraRadera
  5. Enkelt & julmysigt:)

    Ha en fin julvecka!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så självklart fint det det blev! Julpyntet på det röda snöret gillar jag också liksom granen.
    Ha det gott i julveckan!
    / Cia

    SvaraRadera
  7. Så lagom med julpynt du har, jättefint! Jag älskar ju också grönt ;)
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Så snyggt med allt det gröna och det röda som bryter av! Underbart vackert!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Jättefint, precis lagom mycket rött! Jag hade nog inte kunnat hålla mig till det... ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Och jag tycker absolut man kan blanda in lite rött med grönt. Ljusstaken är ju jättefin och måste ju absolut få stå där den verkligen syns.

    Ha nu ett par riktigt fina dagar innan julhelgen!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att rött och grönt funkar bra ihop, det blir lite Sundbornkänsla då! Det ser rackarns julmysigt ut md ljusstaken till.

    SvaraRadera
  12. Mycket mycket fint och juligt. Grönt är en bra bakgrundsfärg till jul tycker jag! :)

    SvaraRadera
  13. Ja Fröken Grön, det tycker jag också! Ni har ett alldeles ljuvligt fint 50-talskök! Du har verkligen fått till en fin julstämning!
    Och så fin granen är!
    Ha en fin julvecka!

    SvaraRadera
  14. Det ser ljuvligt juligt ut. I ditt kök skulle jag allt trivas. Vad härligt det är att julen är så nära nu. Din gran är verkligen fin den också.

    SvaraRadera
  15. Gud vilken mysig blogg jag hittade =) lägger till dig i min lista!
    Varma kramar Clara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!