söndag 11 mars 2012

Fröken Fönsterputs

Dagar som dessa förstår man varför det heter "Sunday" på engelska; idag är det verkligen solens dag! Efter en sväng på antikmarknad i Kristianstad (där vi inte köpte en enda grej) kändes det mest som att man ville tillbringa dagen utomhus, vilket jag också har gjort.

Det enda tradiga med sol är att man ser hur skitiga fönstrena är... Enligt husmorspraktikan så lämpar sig soliga dagar inte så bra för fönsterputsning, men eftersom alternativet kändes som att det inte skulle bli gjort alls inom den närmsta framtiden, så skred jag till verket. Kaffe hann jag naturligtvis också med; det finns alltid tid för en kaffepaus.


Makalöst så rent det känns inne i huset nu! Nu återstår bara att se om vi får igen ett av de små fönstren ovanför diskbänken, som har svällt rejält i vinter och kärvar oroväckande. Sist sambon och jag samarbetade för att stänga ett kärvande fönster, så slutade det med ett besök hos glasmästaren...

12 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på dej!

    Ja, vilken härlig dag vi fick - äntligen! Jag har också varit i städtagen, men istället tvättat bilen! Det blev en utedag idag också, jisses så mycket frisk luft man får på en och samma helg!

    Men så skönt att du har tvättat fönstren - jag har alla mina kvar!

    Hoppas att ni får igen fönstret nu när ni varit så flitiga!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt vårig du ser ut!
    Jag har inte putsat fönster på huset men i Lugnet. Det var utvändigt som gällde idag så nu är hela Lugnets rutor rena. Så länge det varar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina du!!
    Ja, putsa fönster är jag inte bra på. Eller bra å bra...dom där katterna har ju en tendens att sätta sig på broräcke å hjälpa till!! Jättefint!

    Visst är det härligt med vår i luften!
    ha en mysig söndagkväll1
    kram Hilla

    SvaraRadera
  4. Härligt med vår.
    Ha en fin söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hela du lyser vår, ser verkligen häärligt ut!
    Här har också varit fantastiskt, såå skönt med solvärme men jo mina fönster är också en historia för sig :)kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. jag funderade över samma idag, men det var nog för kallt här ännu.

    SvaraRadera
  7. Hej!!

    Vilken superbra bild på Fröken Grön:)
    Kram från Norregård

    SvaraRadera
  8. henrik i karlskrona11 mars 2012 kl. 20:16

    Ser underbart ut. Hoppas du hade en skön stund i solen. Hälsa gubben med.

    SvaraRadera
  9. Skönt att ha vårstädat fönstrena! Visst är det härligt att vårsolen har letat sig fram!

    Jag känner igen det där med igenkärvade fönster. Vi var lite för våldsamma när vi skulle stänga vårt gamla badrumsfönster för ett tag sen, så lilla glasmästaren fick komma hem till oss o byta fönsterruta... så kan det gå om man är för stark :-).

    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  10. Och idag är det riktigt vårväder igen! Underbart.

    Det där med att putsa fönster blundar jag fortfarande för.
    Låtsas som att det inte behövs.

    Vilken härlig bild på dig!!

    SvaraRadera
  11. Å jag kan meddela att det inte är bättre att ligga till sängs med en förkylning och se hur fönstren ser ut...för att inte tala om allt damm som far runt i vårsolen...Ser att t.o.m. hinken är grön...*L*...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin bild på dig! Och vad avundsjuk jag blir när jag ser din gräsmatta ;) Sitter här och suckar lite, men snart snart ska vi ockå har riktig vår här!
    Kram
    Ute
    PS: Kokbokställ är gjort för ert kök.
    Underbart!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!