onsdag 18 april 2012

Los Angeles, CA.

Hur var det nu då i California? Jo tack, det var minsann en vistelse som gav mersmak! 

Vi bodde hos min sambos lillasyster, som bor mitt i Hollywood och jobbar som s.k. extra/stand-in/smårollskådis på en TV-serie. (Private Practise, om någon känner till den.) Bättre turistguide har vi verkligen inte kunnat haft; redan efter de tre första dagarna hade vi sett nästan hela Los Angeles! 

Vi var på marknad i Downtown, lunchade i Chinatown, tog en promenad på stranden i Venice Beach, spanade kändisar i Malibu (dock utan resultat), räknade stjärnorna i trottoaren på Hollywood Boulevard, jämförde handavtryck utanför Mann's Chinese Teatre...

Foto: Fröken Grön

... tittade på kändishus i Beverly Hills, fönstershoppade på Rodeo Drive, cruisade runt uppe på Mulholland Drive, fotograferade Hollywood-skylten från alla möjliga vinklar, kollade på baseball-match på Dodger Stadium, åt mängder av Ben&Jerry-glass, frossade i röd sötlakrits och god mat... You name it, we've done it!

Vi hann dessutom med ett besök på en fullkomligt ultimat söndagsloppis i Pasadena, men den förtjänar minsann ett eget inlägg framöver.

USA är onekligen ett märkligt land på många sätt, men säga vad man vill; det är svårt att inte tycka om att vara där!

10 kommentarer:

  1. Det låter ju dom om ni hann med allt man "måste" göra. Super häftigt. Men va coolt, Private practis är ju en av mina favorit serier!! Älskar den!

    SvaraRadera
  2. Vilken resa!
    Så härligt med en superguide så man faktiskt hinner se mer än vad man tänk.

    Ha en skön fortsatt vecka=))

    SvaraRadera
  3. Det där lät inte helt fel! ;)
    //Lotta

    SvaraRadera
  4. Så häftigt låter det, vilken jättestor fördel att känna någon där som kan ta en till alla smultronställen direkt :)
    Ser fram emot bilder från den där loppisen!!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Wow, va ni har hunnit med!

    Jag har aldrig varit där så jag kan inte uttala mig.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så coolt, vad mycket roligt ni gjort, jag förstår att alla som åker dit blir tagna av allt :)Jag vill också...
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Så underbart!
    Jag har varit där och förstår din känsla, det är en mäktig stad med nytt bakom varje krök...

    Hugs Tina

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! L & M tackar för vykortet :)/marita

    SvaraRadera
  9. ** Oh jag har ALLTID velat smaka röd lakrits, ser ju SÅ gott ut på TV ;) tramsig man är :) O private practise har jag följt sen början :) ha en bra regndag !! Kramiz/Emma**

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!