söndag 26 augusti 2012

Stjärnorna på slottet

Om man bortser från det lilla missödet då jag fick in en geting innanför tröjan och blev stucken i bröstet, så har dagen idag varit alldeles förträfflig. (Något orutinerat med getingsticket kan man tycka, när jag lyckats undvika alla de arga små liven som bor i komposten hemma...)

På förmiddagen tog jag min trevliga granne med mig och styrde kosan mot Bäckaskogs slott, där det var trädgårdsdag idag. Väl på plats möttes vi upp av ett gäng härliga bloggerskor, som börjar bli välbekanta ansikten vid det här laget; MarinaTamara och KarinPernilla tittade också förbi en kortis för att säga hej. Vilket härligt gäng! Rena rama stjärnorna på slottet! (Som för övrigt spelade in en ny säsong just här för bara ett par veckor sedan.)


Trädgårdsdagen arrangerades av Kristianstad Trädgårdsförening för 13:e året i rad. Det fanns gott om växtförsäljare på området, och det var kul att gå runt och titta bland de olika försäljningstälten. Några små plantor följde med hem, men annars tycker jag att jag sansade mig ovanligt bra för att vara jag. 


Själva miljön i sig gick inte heller av för hackor; Bäckaskog är verkligen ett pampigt gammalt skånskt slott  med väldigt vackra omgivningar. Mitt tredje slott i sommar, minsann! Kameran fick hänga med som vanligt, men speciellt många foton "bidde" det tyvärr inte, när det fanns så mycket annat att titta på. 

Imorgon är det måndag och ny arbetsvecka. Vi tutar och kör och längtar redan till nästa helg!

10 kommentarer:

  1. Härligt med gamla slott.

    Lät skoj med er bloggträff i parken.

    Ha en fin Söndagskväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack för en trevlig stund! Ja, det börjar bli lite vana att träffas här och där nu och det gillar jag.
    Hälsa Jessika, hon verkade jättetrevlig.

    Jag klarade mig ju utan stick där men jag hann knappt hem förrän jag trampade på en och blev stucken i ena tån. Det kändes kan jag lova. Känns fortfarande men jag fick ingen reaktion på något sätt, bara ont.

    Nu laddar vi för en ny vecka. Får väl tänka på varandra när det blir körigt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, tack, tack för att du tog mig o Alva med dig idag! Det var verkligen super! Nu ska jag bara ta mig ut för att plantera ner mina små "fynd" ;) tack igen o hoppas du inte får mer ont av sticket.
    Mycket trevligt att träffa alla fina bloggerskor oxå! Ses säkert igen på ett eller annat vis.

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra dag, förutom getingarna då:( de är eländiga.

    Ha en bra vecka:)

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det låter med Bäckaskog (ja inte getingen förstås). Skrattade högt när jag såg din första bild, var helt säker på att du lyckats fånga min far på den bilden. Men han hävdar bestämt att han inte hade mörk tröja på sig idag, vet inte om jag tror honom riktigt.
    Hade gärna varit med, men ibland får man rätta sig efter livets svängningar.
    Ha det bra!
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Första besöket här på din blogg! Fina foton! Ser mysigt ut hos dig!
    Hälsningar från Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder du tar!! Bilden på tråget var jättesnygg! :)

    Är inne och läser dina inlägg men hinner inte kommentera allt. Tack för allt fint du skriver hos mig. Särskilt det om vägen, jag vet att den inte ser stor ut men i mitt huvud ÄR det E22:an ;)

    Kramar!!!!

    SvaraRadera
  8. Geting....aj, aj, aj! Men resten var ju väldigt angenämt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det var verkligen stjärntätt på slottet igår!

    Så kul att ses igen! Ska sparka mig själv i "lilla" gumpen för att få till en träff i höst. Eller tvinga sambon till en IKEA-tur, och samtidigt göra en avstickare till er ;)

    Hoppas det onda från getingsticket lagt sig!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Ja och jag missade er alla, men det var liksom så mycket fint att se så jag glömde både fota (tog ett foto) och se på folk...träffade många bekanta som besökte min Öppna trädgård så det var lite kul.( Synd jag missade er<Ha det gott kram
    Ps ajaj med getingar ,,de var många där man kunde knappt fika men jag klarade mig tills jag kom hem då plockade jag björnbär och tog en i handen elände de där.ds.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!