måndag 29 oktober 2012

"Då målar jag, då!"

Konversation på Solhäll i lördags eftermiddag:
"Tror du man kan måla utomhus när det är så kallt?"
"Nej, det kan man nog inte."
"Jaha... Men då går jag ut och målar nu då!"
(Vilka repliker som tillhör Fröken Grön behöver man nog inte vara Einstein för att gissa.)

Lampfästet på fasaden fick iallafall lite ny svart färg, och med en nyinköpt lyktglödlampa i glaskupan ser det numera riktigt trevligt ut när det lyser. (All spindelväv där under taknocken har jag pyntat med nu till Halloween...)


När jag ändå hade lortat ner en ny pensel med svart Hammarlack passade jag på att bättra på den gjutna nederdelen av stupröret också. 


Jag får nog bättra på färgen lite grann till våren, när det är varmare ute; nu vågade jag bara måla ett tunt lager. Egentligen kanske man hade behövt göra förarbete med blästring och grundmålning också, men vem orkar slösa tid på sådant när man kan få ett hyfsat resultat direkt? Här är det renovering tvärtemot alla konventionella regler som gäller, precis som vanligt...

6 kommentarer:

  1. Hihi, de där skulle kunnat vara jag, man bara måste dit och pilla lite just där och då :) är väl inte alltid super noga med förarbete och det brukar faktiskt fungera fint ändå...oftast...

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Det är ju fint att göra när man vill annars blir det ju aldrig gjort o då blir det inte gjort, förarbete eller ej.. Hmmm
    Lampan blev verkligen pricken över i!

    SvaraRadera
  3. Du är så härligt effektiv!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Väldigt snyggt! Så lite som gör så mycket :)

    Mitt havsdopp skedde i havet utanför Ystads saltsjöbad så det var nära till en varm pool efteråt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi... känner igen en sådan konverstion... :)

    Du, den där bänken är så himlans fiiin!!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Man gaaaa vad jag blev kär i bilderna i förra inlägget!
    Vackert!!
    Sen fnissade jag förstås åt ert samtal. Eller garvade rättare sagt=))

    Du har en award hos mig, bara om du vill alltså.
    Inga tvång!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!