lördag 20 oktober 2012

Redan jul?

Flera stora varuhus, byggmarknader och affärer har redan börjat plocka fram julen. Att det är i tidigaste laget kan vi nog vara överens om, men om sanningen ska fram är jag faktiskt larvigt förtjust i att botanisera på julpyntshyllorna.

I år blev mitt lystmäte tillgodosett redan i påskas, när vi besökte svägerskan i Los Angeles. Där fanns nämligen en året-runt-öppen julpyntsaffär på ett glassigt köpcenter mitt i Hollywood. Nog kändes det lite märkligt att titta på julgranskulor i april, men är det någonstans man kommer undan med det, så är det ju "over there"!


Som souvenir från denna skruvade tillvaro köpte vi med oss en liten rödglittrig handväska att hänga i julgranen. Det blir alltså en särdeles glamorös jul på Solhäll i år!

9 kommentarer:

  1. Henrik i Karlskrona20 oktober 2012 kl. 19:37

    Ingen jul före min födelsedag. Tack :-O

    SvaraRadera
  2. Hihi, den hade jag lätt spenderat låång stund i, trots årstiden :)
    Jo lite tidigt är det säkert men jag kan bara inte låta bli att älska att gå bland allt piff :)

    Ha en fin kväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Det är något visst med julsaker,alltid roligt att titta på allt fint som finns
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Absolut förtidigt med jul nu. På Maxi såg jag att de fått fram en hel del. Nä, nu vill jag njuta av hösten ett tag till.

    Kram

    PS Jag njuter av att strosa bland hyllorna när julen väl närmar sig.

    SvaraRadera
  5. **älskar bara julen, igår tog vi premiär koppen med glögg :D , ha det bäst/kramiz/Emma**

    SvaraRadera
  6. Hihi, vi har 2-3 stycken stora året runt julvaruhus ...inom räckhåll här i vår kommun/angränsande kommun - en kul grej om man är jultokig som jag :D ~Pernilla

    SvaraRadera
  7. Å här är en som blir helt saligt lycklig av julsaker när helst de kommer fram! Var ju säkert två månader sen jag kollade in jul med Ernst första gången i år ;)

    SvaraRadera
  8. När jag såg bilden var jag helt övertygad om att den var tagen på en julbutik i Edinburgh, ser precis likadant ut :)I oktober förra året shoppade jag glittriga skor att hänga i julgranen där /Liza

    SvaraRadera
  9. Åhhh, jul!
    Jag älskar julen och allt som hör till. I morgon blir det IKEA för att inhandla lite saker till sonens nyrenoverade rum. Hoppas de fårr fram julsakerna, hoppas, hoppas, hoppas!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!