torsdag 18 oktober 2012

Sista rycket

Det ryktas att helgen ska bjuda på riktigt skönt väder. Man kan ju hoppas att det är sant, så att det blir tillfälle att göra det där allra sista rycket. Ytterligare några lökar (tulpan den här gången) ska ner i jorden, utemöbler ska ställas in i ladan och köldkänsliga trädgårdsprydnader likaså. Min trädgårdsenergi har faktiskt redan börjat gå i ide...


Hösten ger mig verkligen kluvna känslor. Visst är det mysigt på ett sätt, men i år känner jag mig dåligt förberedd. Jag önskar att jag hade fått tillfälle att bunkra lite mer solljus först...

5 kommentarer:

  1. Samma här, kändes som man precis kommit in i sommarmood ju.. Men jag tänder ljus, går på picknick o bygger kojor, allt för att välkomna hösten bäst vi kan. Följ med till kojan en dag vettja!

    SvaraRadera
  2. Haha. Kul! Jag skrev precis om att det utlovas sol och värme i helgen. Ska vi får ta tillfället i akt och tanka solljus i massor. Om det nu blir som vädergudarna "lovat", det kan man ju inte alltid vara säker på ;)

    Tack för "inbjudan" förresten. Ska se när sambon får tummarna ur och bokar med sin tidigare kollega!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Mer sol och mindre regn tack. Här är det så himla blött.

    Ha det skönt i helgen, Kram Marie

    SvaraRadera
  4. JAg gillar hösten och den känns helt ok nu. Däremot behöver jag dagsljus och utevistelse. Hoppas på det i helgen.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Håller med, lite mer solljus hade suttit fint!
    Hoppas du får en fin helg med mycket sol :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!