tisdag 27 november 2012

Advent i en kopp

En inställd föreläsning i eftermiddag gjorde att jag kunde åka hem tidigare. Förvisso i sällskap av en hel kasse full med jobb, men iallafall. Jag kan nästan inte minnas när jag kom hem en vardag medan det fortfarande var dagsljus ute. Vilken fröjd! 


På vägen hem från bussen slank jag in på byns finaste lilla blomsterbutik, där jag hade kunnat shoppa loss nästan hela lönen. Jag lät den duktiga butiksägarinnan plantera hjärtan på tråd och en taklök tillsammans med mossa och röda små prydnadsäpplen i en tekoppsformad betongkruka. Min mor fick en precis likadan i helgen, och den är bara så läcker att ställa på köksbordet! 

Ett par fina små hjärtan i grånad torkad halm (eller vass?) slank också ner i påsen. Blockljus till årets adventsljusstake inhandlades redan igår, så nu börjar jag minsann bli redo för advent!

8 kommentarer:

  1. Precis sånt pynt som jag också gillar! Inget glitter och bling för min del! Åh, så fin den koppen är!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fint! Som vanligt är det enkla oftast det finaste.

    Skulle nästan ge vad som helst för att komma hem i dagsljus just nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Såg allt att tvn blinkade när vi varit på byn :)

    SvaraRadera
  4. Superläcker kopp .... och hjärtarna också ! Låter farligt med en sån mysig butik på gångavstånd !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. FINT!!!
    Så gulligt med advent i en kopp.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  6. Ljuset, jag saknar ljuset!
    Komma hem lite tidigare och kanske få tanka lite energi=))
    Tekoppsformad kruka i betong...
    Varför har jag inte tänkt på att göra en sån??? Fint!

    SvaraRadera
  7. Vet du vad? Vi har en krans med en stjärna i samma material som dina hjärtan :) Men det finns många fler och ingen är den andra lik. Välkommen på torsdag!

    /Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!