torsdag 29 november 2012

Jobb och julkransar

Vi är inne i en intensiv slutspurt på jobbet, med mycket som ska hinna slutföras innan jullovet tar vid om tre veckor. Det är samma visa vid varje terminsslut, och jag undrar varför man känner man sig lika oförberedd varje gång. 

Jag har haft förmånen att kunna jobba undan saker i lugn och ro på hemmaplan idag. Konstigt så mycket lättare det går, bara man får sitt hemma i sitt eget kök, med värmeljusen tända och en rejäl termos kaffe i beredskap. Att sedan två trevliga töser från grannhuset kom in och hängde en stund, gjorde dagen extra trevlig!


När bilen kommer hem framåt kvällskvisten ska jag köra till grannbyn och ta mig en tjuvtitt på Pernillas fina julkransar. Det blir nämligen ingen riktig jul utan en sådan hängandes på dörren! (Förra årets version kan ni se om ni klickar här.) 

Ni andra kan ta er en titt nu på lördag, på julmarknaden (10-15) i Norra Sandby sockenhus. Klicka på länken här, så får du se hur du hittar dit!

9 kommentarer:

  1. Jag o Alva tackar för den trevligaste fickan på läääänge! Hade kunnat sitta kvar hela dan tror jag, om arton år kanske ;) super tack igen så blir det här nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Jodå, det där känner jag alltför väl till, har en del kvar också men ligger hyfsat bra till som omväxling, så då blir man förvånad för det istället:)

    Mysigt med alla dessa julmarknader och så härlig bild du har!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Kan absolut förstå att det var lättare att jobba hemma. Det är ju så mysigt att vara hemma!

    Jag har varit på Maxi och det var inte lika mysigt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det ÄR stressigt den här tiden på året! Det är så mycket som ska fixas och ordnas med.. bak, fix hemma, julklappar... oj oj..
    Och flicka lilla, då har du ännu inte bivit farmor som jag! hihihihihihihihih....

    Kram Linnea

    SvaraRadera
  5. Så fin burk du har!!hjärtat är oxå fint!!Jag har gjort en blåbärsriskrans åt mej själv..o visst är detså.ingen jul utan en krans..men min blev så stor att den hänger på väggen ointe på dörren, haha..Julmarknader är så skoj!! Här i närheten där jag bor kommer 2 st nu de närmaste dagarna..ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Usch att ha mycket att stå i på jobb, nu vill man ju ha tid att jula till det istället! Du får njuta dubbelt av jullovet sen, då har du verkligen förtjänat det. Men skönt att jobba hemma!

    Trädgårdsritningen kommer inom kort, ska bara färglägga vilket jag bör hinna med i helgen.

    Jag hade gärna åkt iväg på julmarknaden men den ligger i fel ände av Skåne :P

    Kram
    M

    SvaraRadera
  7. Det drar ihop sej både till det ena och det andra! Vilken myskänsla du förmedlar här.
    Ja det är mycket som händer denhär tiden på flera plan!
    Så härligt det låter med julkransen! Här ska göras en krans på dörren också, men det får bli senare - nu fokuserar jag på Musikcaféet imorron med min nystartade kör!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  8. Vad jag tycker om bilden.
    Värme och mys på något sätt.

    Så skönt att jobba hemifrån!
    Det skulle jag vilja göra nu, sitta i tystnad.
    Blir så mycket ibland att det känns som att man inte kan tänka=))

    Fin advent till dig!

    SvaraRadera
  9. Hej Kusin! Nu sitter Famme och jag och läser din blogg i snöovädret. Famme är så stolt över dig och jag likaså, du är fantastiskt duktig på att både fotografera och skriva! Hoppas det går i släkten...;-) Vi hörs och ses snart hoppas jag! Ha en fin 1:st advent!

    Kramar i massor från Famme och lillkussen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!