lördag 23 februari 2013

Lördagsljud

Att sitta i morgonrock på lördagsmorgonen och bara njuta av att göra ingenting, samtidigt som det är skidåkning på TV, det är finemang! Ljudet av sportsändningen i bakgrunden förknippar jag så starkt med ledighet och avkoppling. Jag behöver inte nödvändigtvis titta, men det där trygga, sköna ljudet vill jag inte vara utan. 


Det enda som saknas nu är ljudet av någon som smaskar på lördagsgodis (företrädesvis jag själv!), sedan är min sköna lördag komplett! 

8 kommentarer:

  1. Visst är det lite lustigt det där hur man förknippar vissa saker med ledighet.
    Trygghet och mysighet på något sätt.

    Lördagskram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du får en härlig lördag - fortsätt så! :)
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Låter toppen. Det roliga var att förut när jag höll på att sy så hade jag på radion i köket och då var det sportradion (egentligen är jag totalt ointresserad av sport radion) och när jag hörde vinjetten så fick jag sådan obeskrivlig helg känsla.
    Hoppas att du har en fin lördag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Låter som en perfekt lördag. Jag håller med dig om ljudet av sportsändning. Själv tittar jag gärna också.
    Inget godis här i helgen men lite gott bakat istället.

    Hoppas du haft och har en bra lördag!

    SvaraRadera
  5. Det låter ungefär som mina lördagsljud också. Men något godisrassel blir det inte idag eftersom jag inte handlat. Eventuellt slår jag till och gör karamelliserade popcorn till mellon ikväll. Vi får se.

    Fortsätt njuta av din helg. Kram!

    SvaraRadera
  6. Mycket skidåkning blir det här också. Fast de svenska framgångarna är inte mycket att hurra för. Än iaf!

    Vi är bortbjudna på Mellomys ikväll. Hoppas bli bjuden på lösviktsgodis. Eller en supersmarrig, hembakt sockerbomb. Det kan också funka. Jag är inte så kräsen. Alls ;)

    Vilken söt sovrumsgardin du satt upp! Den svarta ljusstaken i smide är också snygg. Har en likadan och det är en favorit!

    Trevligt godissmaskande!
    Tamara

    SvaraRadera
  7. Håller med dig om att det är trivselljud när man hör vintersport på TV! Även om man inte tittar... Vasaloppet är också något som kan få rulla på i bakgrunden, även när man håller på med något annat. Undrar vad det beror på? Barndomsminnen? Tryggheten i att veta att "här händer inga tråkiga, farliga saker"...

    SvaraRadera
  8. Nu smaskar jag lördagsgodis efter en mega shoppingdag i stan. Heeelt slut! Men imorgon kör vi loppis!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!