söndag 12 maj 2013

Mullvaden återvänder

Mullvaden har varit i farten igen! Idag har jag grävt bort lite mer grässvål från köksträdgården, lagt några plattor och några stenkanter till, för att avsluta med nytt grus. Jag har också fixat till kanten mot den delen av gräsmattan som fortfarande är kvar. Tur att man har snälla grannar som utfodrar en med grillad korv och rabarberpaj, annars hade det nog inte blivit mycket till lunch idag!

En snabb loppisrunda några byar bort hanns också med, där jag hittade den skruttiga gamla korgen på bilden här nedan och de två putsade kloten. Om de sistnämnda blir kvar här återstår att se, men de är lite småkul på något sätt.


Under dagen har det också blivit ytterligare ett friland för jordgubbar framför de gamla pallkragarna, men där har jag inte hunnit plantera något än. Pallkragarna står också tomma än så länge, men här ska snart sås både grönsaker och olika sorters sallad.


Min käre make kom hem efter en "grabbresa" till Linköping framåt lunch och hade med sig världens finaste lilla pall från en affär som heter Epok; ett ställe han påstår att jag fullkomligt hade älskat. När jag ser pallen är jag benägen att tro med honom!


Nu tar jag nog paus med grävandet ett tag, iallafall här i köksträdgården. Vi får väl se hur länge den pausen varar, men nu känner jag mig lite smånöjd för stunden. Nu ska jag försöka sitta på min lilla pall och bara njuta! 

12 kommentarer:

  1. Jessica, grannen12 maj 2013 kl. 19:52

    Många klappar på axeln kära granne! Såååå fint det blir! Hoppas lyckas locka hit er på många fikor o mat framöver!

    SvaraRadera
  2. Pallen ser verkligen fin ut! Och du förefaller väldigt flitig i trädgården så några små pauser på pallen behövs nog!

    kram louise

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du gjort i din trädgård. Pallkrageområdet är jättesnyggt!!

    Hoppas allt är bra med dej. Tittar in emellanåt , men är inget vidare på att uppgradera hos mej själv.

    Marie

    SvaraRadera
  4. Jaa, sitt på pallen och NJUT för din köksträdgård är superfin !
    Kloten blev pricken över i !
    Vilken bra smak din man har som kom hem med DEN pallen !
    Ha det så gott !
    kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Närmare heminredning ute än så här kommer man inte. Gardenstyling...

    SvaraRadera
  6. Vilka bra grannar! Här var det minsann ingen som delade ut korv eller paj.

    Du behöver nog jobba lite nu (på det där avlönade stället alltså) så inte kroppen sliter ut sig helt. SÅ mycket du hunnit!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det blir!! Härligt att ha skötsamma grannar som kommer med mat ;-)

    SvaraRadera
  8. Jädrans så många lådor du har!
    Hur mysigt som helst.
    Bara det att plocka egna jordgubbar till frukosten i sommar...
    Skulle springa där hela tiden=))

    Gillar kloten!

    SvaraRadera
  9. Jätte fint ser det ut! Klart du måste pusta ut och sitta på nya pallen och beundra ditt verk:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Kloten är jättefina som dekoration. Jag gillar att ni verkar ha gott om plats för alla projekt, själv saknar jag fler kvadratmetrar för varje år......

    SvaraRadera
  11. Här har du en mullvadskollega, håller också på att göra om i trädgårdslandet.
    Vad fint det blir hos dig, här hemma är det en del gräva kvar.
    Ha det fint och kom ihåg att pausa och njuta oxå!

    SvaraRadera
  12. Så fin köksträdgård ni har. Jag suger i mig all inspiration!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!