tisdag 14 maj 2013

Spontanrabatt i violett

Ibland uppstår det spontanrabatter i trädgården. Som härom dagen, när jag började gräva bort gräs runt vår Awakening-ros, för att ge den stackaren lite extra rotutrymme. 

Helt plötsligt uppstod det en rundel runt stammen på det nedsågade äppleträdet, som jag ju var tvungen (hrmmm) att fylla med andra plantor. Salviaplantorna från byns finaste lilla blomsteraffär och funkian från Karlskrona hamnade här redan i helgen, och nu ikväll fick de sällskap av trädgårdsnävan Brookside och höstfloxen Blue Paradise


Det blir alltså en rabatt i violett (med inslag av de ljusrosa rosorna), som jag ser fram emot att få njuta av när den har växt ihop lite grann. Nu blir jag sugen på att gräva rundlar runt fler stammar, hihi!

7 kommentarer:

  1. så fint det blev.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Blev ju hur fint som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint det kommer att bli sen när rosen kommer också!
    Så kul med rabatter, och så duktig du är!
    Tänk, vad du ska njuta i sommar! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Jessica, grannen14 maj 2013 kl. 21:26

    Har några träd du kan få gräva kring om abstinensen sätter in! Vill också få så fina rundlar nu ju ;)

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint! Salvia är en så otroligt vacker blomma tycker jag. Liza

    SvaraRadera
  6. Du kommer att ha en paradisträdgård innan midsommar!
    Solen skiner redan här, ännu en varm dag att njuta av ute=))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!