måndag 16 september 2013

Att gilla läget

Vilken regnig och ruskig måndag det har varit i nordöstra Skåne; blåsigt och regnigt så det förslår. Jag har haft höstkängorna på för första gången den här säsongen, och en tjockare tröja på jobbet hade minsann inte suttit helt fel heller. Det får jag ta med imorgon.

Krukan som står på trappan på framsidan har fått "höstigare" innehåll sedan en tid tillbaka, men annars är utomhusmiljön här hemma tyvärr ganska eftersatt för tillfället. Päron borde plockas, odlingslådor rensas och gräset klippas, men det är som det är med det.


Det kan tyckas att jag låter lite gnällig, men jag har faktiskt kommit fram till följande: Jag GILLAR att bo i ett land med växlande årstider. Jag GILLAR att man får gå och smågnälla över väder och vind. Jag GILLAR att ha varmare kläder och strumpor på fötterna. Jag GILLAR att jag får tända brasor, ta värmande bad och gå hemma och hasa i mina fårskinnstofflor. 

Och när maken kommer hem från en resa till Berlin med 1 kilo M&M's i bagaget, som bara är till mig, så känns hösten rentav riktigt fantastisk!

7 kommentarer:

  1. Det är minsann inte lätt att hinna med allt som ska hinnas med En sak i taget.....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också att bo i ett land med fyra årstider, tjocktröjor (som jag borde haft idag), brasor, prasslande löv, piskande regn... bara man har rätt kläder eller möjlighet att hålla sig inomhus. Hösten är underbar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Wabi sabi. Det är vackert med ett visst förfall.

    SvaraRadera
  4. Jag är sååå glad för detta väder må du tro! Inte så rysligt svettigt längre ;)

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om att det är rätt charmigt med växlingarna. När jag väl har accepterat att sommaren är över älskar jag verkligen hösten. Även i Bohuslän har det varit riktigt busväder och höstkappan blev använd för första gången idag! Liza

    SvaraRadera
  6. Smart och snygg idé med äpplena!
    Har du fått ner dina växtinköp i jorden ännu? Det har INTE jag. Suck. Kanske idag...

    M&M. Hur gott är inte det? Kommer ihåg innan de fanns att köpa i Sverige. Man kunde köpa dem på färjan till Helsingör (detta var när jag bodde i Helsingborg). Gissa om det blev många turer med färjan?! En och annan röd pölse och Tuborg Grön har nog också slunkit ner på de resorna. Det var tider det :)

    Ha det fint!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  7. Hösten är ju ok, det är jan-mars som suger!

    1000 kramar och gnäll du på, jag är likadan :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!