lördag 28 december 2013

Jul i röda rummet

Julens mesta rum på Solhäll är utan tvekan vårt röda rum. Inte bara för att färgen passar så bra så här års, utan för att det är här man hänger när man vill slappa, läsa, titta på TV, käka godis, ta en tupplur på soffan, ja bara vara allmänt slö. Och det vill man ju verkligen! 


Här finns husets bästa läshörna, fast vår gamla trearmade lampa (som inte riktigt syns i sin helhet på bilden) börjar tyvärr ge upp; det är bara den ena lampan som fungerar nu. Kanske det är dags att lämna in den och få elen omdragen. Vad kostar sånt?


Nära till gottebordet är det också. Fast här vaktar min amerikanska nutcracker-soldat så att man inte tar för många kolor på en gång. Det är den enda motionen jag får på julen; rundorna till och från gottebordet. I år kan jag iallafall skylla på dunderförkylning och min vrickade fot!


Ofta sitter jag i en av fåtöljerna när jag bloggar. Och om sanningen ska fram så är det faktiskt här vi äter våra flesta måltider när vi inte har gäster. I bakgrunden skymtar vår "sovkabyss". Bra att ha nära mellan soffan och sängen, så att man inte behöver röra sig så mycket i onödan!


TV har vi här inne också; den står under fönstret man skymtar på bilden här ovan. Inte den charmigaste möbeln i huset kanske, men absolut nödvändig. Det där med TV-fritt i vardagsrummet för estetikens skull väljer vi bort helt. Däremot kan man ju se till att redigera bilderna så att den inte syns, hehe!

Nu går jag en runda via gottebordet och återvänder till soffläge. Over and out för idag!

10 kommentarer:

  1. Du har då all anledning till att ta det lugnt och bara motionera mellan soffan och godisbordet! Vilken härlig tillvaro va?! Njuuut, vet jag! Om det nu går att njuta mellan snörvlingar och skånkvärk...!

    Önskar dej en skön lördagskväll!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  2. Njut av ert vackra hem! O krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har det! Önskar dig en god fortsättning!
    kram

    SvaraRadera
  4. Härligt rum! Men vet du vad? Jag har faktiskt redigerat bot TV:n! Den är på övervåningen och där kan man som mest sitta 2!!! personer och titta...annars får de andra sitta på golvet. Det gillas starkt av mig som inte gillar att man tittar på TV när man har besök...
    Ha en underbar julhelg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint och trevligt ni har det! Skönt tempo du har också. Precis så som jag gillar det.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  6. Så mysigt och personligt, precis som det ska vara! God fortsättning o krya på dig!
    Skorpan

    SvaraRadera
  7. Så mysigt.. Krya på dej, jag har åkt på samma dunderförkylning.. har legat hela veckan.. men nu börjar det va bättre, bara hostan/slemmet kvar..Ingen snö har vi heller, mörkt o dystert ute.Fina stolar ni har! Ha de gott...

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt inbjudande rum! Förstår att ni hänger där ofta. Krya på dig i din förkylning, men tillåt dig lite extra slöande. Varför inte passa på som sagt;)?
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!