söndag 26 januari 2014

Go'fika och trädgårdsprat

I eftermiddag har jag tillbringat i glada bloggvänners lag hemma hos Marina, där vi fick tillfälle att avnjuta både go'fika, varm brasa och en massa härligt trädgårdsprat. Under de senaste åren är vi ett litet gäng tjejer som har haft tillfälle att träffas flera gånger i olika sammanhang, så det var verkligen ett kärt återseende. Extra roligt var det också att (trots all snö) få en glimt av allt nytt som är på gång i Marinas trädgård. 


Bilden här ovanför tog jag vid mitt första besök hos Marina, för över två år sedan. Jag tyckte att det var supermysigt i trädgården redan då, men jag kan lova att det är en hel del som har ändrat sig sedan dess. Marina och hennes man har verkligen jobbat hårt hela hösten, då en stor rokad påbörjades i trädgården. Titta in på Marinas blogg i vår och följ det spännande projektet. Makalöst inspirerande!

Tack för idag tjejer, och tack för att vi fick komma Marina! Hoppas vi får tillfälle att ses snart igen.

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt växthus och nu blir jag ju bara än mer sugen på att skaffa mig ett igen....meeeeen jag måste måla om huset först....målarna säger att en sida per år är lagom....

    SvaraRadera
  2. Tack själ för att du ville komma och tack för söta pärlhyacinten. Jag känner mig så energiladdad nu!
    Hoppas också att vi snart ses igen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nästa gång hänger jag på! Måste se den trädgården...

    SvaraRadera
  4. Kul! Både med träff och inspiration!
    Ser så fint ut på bilden.

    Själv väntar jag ivrigt på mail om att jag har fått odlingslott.
    Hoppas på det så jag i alla fall får gräva lite=))

    Skön start på veckan till dig!

    SvaraRadera
  5. Tack för både skjuts och sällskap igår!

    Hon är allt en lyckans ost den där Marina som har en så så händig karl! Fast vi är nöjda med våra ändå, trots att de båda har tummen mitt i ;) Eller hur?

    Ha det fint!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!