onsdag 12 november 2014

Genom ett filter

I Skåne har vi haft en mild och fuktig höst så här långt. Dimman ligger som en konstant slöja över "Glesbygd". Inte direkt mitt favoritväder, men ibland får man ändå medge att tillvaron blir ganska vacker när man ser den genom ett filter av grådis. Dessa bilder tog maken med sin mobil under en promenad runt byn i söndags morse. Stämningen är nästan lite trolskt!



Jag känner mig lite "grådisig" själv; som om dimman har lagt sig som ett filter i skallen på mig och gjort mig lite suddig i konturerna. Varje november är det samma visa. Vilken tur att man vet att det går över!

8 kommentarer:

  1. Idag har det verkligen varit riktig höst. Med kalla, pinande vindar. En av mina ettor frågade när vi skulle sluta för dagen: "Karin, är det dag nu?". Ja man kan faktiskt undra.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vackert vackert!
    Hösten har varit vacker och skön på många sätt tycker jag men nu börjar det nästan kännas lite fel med detta milda väder.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Han jan han Olof! Såg allt när han smög iväg på morgonkvisten 😎

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Och visst är det så att man känner sig lite dimmig själv sådana här dagar.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Det var ett väldigt vackert dis, det är ju liksom ljust! Väldigt vackert.
    Jag tycker ju bäst om den här årstiden, men i år vet jag inte, det har varit för mycket blött, det blir obekvämt då.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Av en ren slump hittade jag din blogg för ett några veckor sedan. Underbara bilder och roliga texter som jag blir glad av att få se och läsa.Dessutom älskar jag gamla saker,gärna gröna! Liknelsen om filtret och de suddiga konturerna stämmer så bra med mig också idag. Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!