lördag 10 januari 2015

Vardagslördag

Vi har en "vardagslördag" på Solhäll. Den börjar som regel med en lagom lång sovmorgon, för att sedan följas av en sväng inom byns två välgörenhetsloppisar, ett stopp på byns finaste lilla blomsteraffär (dit våren definitivt hade kommit!) lite shopping av proviant på Konsum, ciabbata-lunch med mycket kaffe hemma framför TV:n, och sedan soffhäng med kvällstidningarnas inredningsbilagor i ett par timmar. Så skönt att återgå till rutinerna! 


Skålen på bilden är min skattletande makes loppisfynd för dagen; en skål i tjockt glas på silverfot. Vacker! Annars är dagens största sensation att vi båda reagerade med en axelryckning åt att mataffären hade utförsäljning på ALLT lösgodis för 2,90 kronor hektot. Julledigheten har onekligen satt sina spår... 

13 kommentarer:

  1. Finns förmodligen en anledning till att lösgodiset var på rea.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättevacker skål! Åh, så fin den är!

    SÅ billigt lördagsgodis! Stannade det vid en axelryckning eller...? :)

    Själv är jag helt veckovill och trodde det var söndag redan idag!
    Här vräker snön ned och nu är det bara att invänta stormen...! Blä, för oxveckorna!
    Ha en skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. tur att vi inte har någon sådan rea på godis, vi som har avgett godislöfte fram till påsk..

    vacker skål du har hittat..

    ha en fin lördag och söndag..

    kram

    SvaraRadera
  4. Lät som en underbar dag :-)

    SvaraRadera
  5. Låter som en perfekt ledig dag! Ska försöka sno konceptet för morgondagen. : )

    SvaraRadera
  6. Go lördag lät det som. Lösgodis så billigt låter som nittiotalet,,,tur det inte är så här för jag hade inte klarat att gå förbi.
    Skålen var mkt fin, kombination silver och glas gillas. Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  7. Härlig lördag!
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Fin skål. Godiskvoten är verkligen fylld och jag längtar efter att få röra på mig rejält.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vakker skål! Nå går jeg ut på kjøkkenet og henter meg et eple :-)

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker skål! Ett riktigt toppenfynd!

    Så charmigt kök ni har! Ser riktigt vårfint ut nu. Här åker inte julen ut förrän efter Tjugondag Knut. Det blir så mörkt när alla ljusstakar försvinner, så de får gärna stå någon vecka till. Och tänk, då är det snart februari redan. Ett sätt att få januari att gå fortare... ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. Vilken fin skål!
    Verkar som en lyckad dag!

    SvaraRadera
  12. Låter som härliga rutiner ni har! Jag är sockerfri en månad nu, behöver avgifta mig, ha ha. Det går jättebra!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Kanonfin skål!!
    Tänk, jag läste "skrattretande make" först... ;)
    KRAM
    Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!