lördag 28 november 2015

Novemberskog

Maken och jag tog oss en snabb sväng ut i skogen i förmiddags, för att plocka lite kottar och mossiga pinnar till alla mina adventsarrangemang. Regnjacka och gummistövlar i kombination med den bruna, blöta marken kändes kanske inte så adventsstämningsfullt, men nog är det mysigt med skog ändå.


Nu håller jag på att stöka för fullt här hemma. Stakarna står framme i fönstren, adventsstjärnan lyser i sovrummet, men i övrigt ser det ganska kaosartat ut. Dessutom har jag lyckats drössla mossa och barr över hela köksgolvet, så det får nog bli en sväng med dammsugaren imorgon igen...

1 kommentar:

  1. Det är riktigt ruggit väder utomhus. Här fick vi en vacker vinter runt den 20 november som nu blåst och regnat bort. Skönt med stugvärmen och myset med advent. Önskar dig en riktigt fin söndag.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!