lördag 12 december 2015

Eukalyptuskrans och stadstur

På det vita skåpet är det inte så juligt. Det gröna temat får liksom hänga med alla säsonger här hemma, fast det är klart, en getkanna och en kaninkarott kanske inte är så stämningsfullt. Jag kanske smyger in någon liten tomte där bakom glaset istället.


På dörren hänger en eukalyptuskrans i lädersnöre, som jag hittade på byns finaste lilla blomsteraffär. En sån hade jag aldrig haft tålamod att göra själv... Den kanske blir hängandes även efter jul, för så himla julig är den inte. Mer som en liten lagerkrans.


Under lördagen har jag varit i Kristianstad på lunch- och shoppingdate med mina föräldrar. Det var väldans trevligt, och väldans gott. Jag "råkade" slinka inom Hemmakväll när jag var på väg tillbaka till bilen, så det goda fortsätter även ikväll...

Hoppas ni har en fin lördag också!

4 kommentarer:

  1. Det spelar inte så stor roll om det inte är så juligt du har så fint och mysigt och vilket fint skåp! Fast en och annan tomte är mysigt förstås... Din blogg är verkligen en av favoriterna! Kransen är söt och enkel och funkar väl året om. Hoppas du får en trevlig hemmakväll! ;)
    Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör mig glad att höra att du gillar att titta in här, Nettan!

      Radera
  2. Ditt skåp är verkligen jättefint och eukalyptusen är så vacker och mildgrön i färgen och passar så perfekt till ditt gröna porslin!
    Ha en fortsatt skön lördagskväll och en fin luciadag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Fin krans!
    Ha en trevlig Lucia! Saknar den här i Wales.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!