söndag 20 mars 2016

Earth Hour

Som ni kanske vet var det Earth Hour igår kväll mellan 20.30-21.30. Även om vi (läs: jag) inte är speciellt duktiga på det där med att spara på elen i vanliga fall, så kändes det ändå lite symboliskt fint att delta. Vi släckte helt sonika alla lampor och tände stearinljus, och sen satt vi där i var sin ände av soffan i mörkret och plirade i en hel timme.


"Räknas det om man använder sin mobiltelefon?" undrade jag redan efter en sisådär 8 minuter. "Eller lap-topen om man bara kör på batteri?" Fast jag tyckte själv att det kändes lite som fusk, så de fick ligga oanvända på bordet. Det var onekligen en ganska nyttig timme, kan jag lova. "Fast det är tur att Robocop inte börjar förrän 21.30!" Joel Kinnaman vill man ju inte missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!